czwartek, 18 grudnia 2014

ROZSTĘPY W CIĄŻY

ROZSTĘPY W CIĄŻY

GENETYKA CZY BRAK PIELĘGNACJI?



Temat rozstępów w ciąży jest spotykany na każdym forum, w internecie krąży wiele artykułów na temat ich zapobiegania...wiele osób uważa ,że nawet prawidłowa pielęgnacja nie przyniesie pozytywnych rezultatów jeśli w Twojej rodzinie mama lub siostra się z nimi zmagały.
Rodzi się więc pytanie: "Czy można im zapobiec lub złagodzić ich powstanie?" "Czy osoby "obciążone" genetycznie rozstępami są na nie skazane?! "

Fakt ten opiszę na własnym przykładzie...

"JA" PRZED CIĄŻĄ:
Waga: 46 kg
Brzuch: obwód na wysokości pępka: 79 cm 
idealnie płaski bez "oponki"
Biodra: 88 cm
Obciążona genetycznie: TAK, mama i siostra miały pełno rozstępów





"JA" POD KONIEC CIĄŻY:
Waga: 57 cm +11 kg
Brzuch: obwód 104 cm + 25 cm
Biodra: 92 cm + 4 cm








CZY POJAWIŁY MI SIĘ ZATEM ROZSTĘPY?? 

Mimo, iż powinnam być "obciążona" genetycznie- rozstępy się nie pojawiły! Jak zatem ich uniknęłam? Co stosowałam?


MOJA PIELĘGNACJA:


Pielęgnację zaczęłam w 8 tygodniu ciąży.


ZASTOSOWANE PRODUKTY:

Pierwsze tygodnie:
Zużycie: 2 opakowania
Zużycie: 1 opakowanie

Następnie (po skończeniu tych wyżej):

Zużycie: 2 opakowania
Zużycie: 2 opakowania

Od 6 miesiąca do rozwiązania:
Zużycie: 4 opakowania po 60 ml
2 opakowania po 120 ml

Tak więc stosowałam różne kremy, nie tylko te drogie ale i tańsze.

CZYNNIKI ZAPOBIEGAJĄCE ROZSTĘPOM:
Myślę, że najważniejszym czynnikiem w zapobieganiu rozstępom nie był tutaj wybór kremu ale:
SYSTEMATYCZNOŚĆ kremować się 2 razy dziennie "z ręką na sercu"
MASAŻ (rozciąganie skóry) podczas wsmarowywania kremu
WAGA przytyć zdrowo! nie obżerać się :) :) :)

Tak więc uważam, że w moim przypadku uwarunkowania genetyczne pokonałam systematycznością a dzięki temu brzuszek nie ma ani jednego rozstępu!!!


A jak było w Waszym przypadku?

TAK WYGLĄDA MÓJ BRZUCH  PO PORODZIE
(po 4 miesiącach)
 

8 komentarzy:

  1. U mnie przy pierwszej ciąży brak rozstępów, natomiast druga ciąża dała w kość ponieważ kremy,olejki itd...nie pomagały brzusio za szybko w ostatnich miesiącach rósł i nic nie pomogło..wiec rozstępy mam -niestety- :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to kolejny fakt żeby szybko waga nie rosła...ja miałam takie dwa skoki kiedy brzuch zaczynał szybko rosnąć, że aż swędział..w 5 miesiącu oraz w 8 miesiącu..ale jakoś z tego wybrnęłam :) czasami robiłam jeszcze peelingi

      Usuń
  2. Ja jeszcze nie byłam w ciąży, ale mam nadzieję, że i ja nie będę mieć rozstępów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że udało Ci się ich uniknąć:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja myślę, że jest to uwarunkowane genetyką ale także trochę brakiem pielegnacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A teraz jaki masz brzuszek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za chwilkę dodam zdjęcie :)

      Usuń
    2. zdjęcie dodane na końcu postu :) Pozdrawiam

      Usuń

DZIĘKUJĘ SERDECZNIE ZA KAŻDY DODANY KOMENTARZ, KTÓRY MOTYWUJE MNIE DO DALSZEGO DZIAŁANIA NA TYM BLOGU!

JEŚLI MASZ OCHOTĘ ZAOBSERWUJ, ODWDZIĘCZĘ SIĘ :):):)