poniedziałek, 12 stycznia 2015

CO LEPIEJ PIERZE? PŁYN, PROSZEK CZY KAPSUŁKI?

PŁYN? PROSZEK? KAPSUŁKI?

CZYLI CO LEPIEJ DOPIERZE NAM BIAŁE TKANINY?

Wracam do Was z małym eksperymentem :) Mam nadzieję, że się Wam spodoba. 

Wpadłam na pomysł aby zobaczyć co lepiej dopiera białe tkaniny. Rzeczy które piorę noszą normalne ślady użytkowania ( są bez mocnych plam czy większych zabrudzeń), więc płyn,proszek i kapsułki ładnie je dopierają. Ale co kiedy na ciuchu pojawi się trudna do usunięcia plama? No wiadomo lepiej przed praniem użyć odplamiacza ale co lepiej dopierze jak jego nie użyjemy?

EKSPERYMENT:
-UŻYCIE: 3 bawełniane ściereczki, płyn Dreft, Proszek Ariel, Kapsułki Ariel 3in1,
-PLAMY: ketchup, musztarda, kakao, kawa, sok z aronii, olej, magi, szminka, tusz do rzęs, lakier do paznokci, mocno kryjący podkład, maść tormentiol, marker.
-CZAS: plamy "leżały" na ściereczce 30 minut.
-PRANIE: program normalny (2 godziny), w 60 stopniach.


PŁYN DREFT BABY&SENSITIVE
moja recenzja tutaj: klik



                                                                      PRZED:                                                                    

PO:


Zostawił plamy:
MOCNE: podkład, tormentiol, lakier, marker
SŁABE:sok z aronii, szminka, tusz do rzęs
MINIMALNE: kakao, musztarda

KAPSUŁKI ARIEL 3IN1 PODS TOUCH OF LENOR FRESH
moja recenzja tutaj: klik






PRZED:

PO:

Zostawiły plamy:
MOCNE: podkład, lakier, marker
SŁABE: tormentiol
MINIMALNE: sok z aronii

PROSZEK ARIEL MOUNTAIN SPRING

PRZED:

PO:

Zostawił plamy:
Mocne: podkład, lakier i marker
SŁABE: sok z aronii,szminka,tormentiol

PODSUMOWANIE:

NAJGORZEJ: spisał się płyn do prania
W MIARĘ: spisał się proszek
NAJLEPIEJ: spisały się kapsułki

Okazało się, że najgorszy w wywabianiu plam jest płyn. Zdziwił mnie fakt, że kapsułki okazały się lepsze od proszku...no i to ,że plamy z oleju zostały usunięte w każdym wypadku (może olej jakiś miałam słaby :P )

Z płynu mimo wszystko nie zrezygnuję z tego względu, że przepięknie pachnie i mogę w nim prać ciuszki dziecięce. Jeśli zabrudzenia będą mocniejsze to zamiast płynu wybiorę kapsułki, które również pozostawiają piękny zapach :) Z proszku mam zamiar zrezygnować całkowicie- chyba, że pokocham jakiś ładny płyn do płukania :D

Najważniejszy jest fakt, że musimy przed praniem tak czy siak użyć najpierw odplamiacza, wtedy i płyn nam ładnie dopierze :)

18 komentarzy:

  1. Obecnie używam tylko kapsułek <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne porównanie. Mam kapsułki ale częściej używam proszku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze ale świetne porównanie teraz dopiero widzę jak faktycznie wygląda "śnieżna biel"

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny test :-) - widać że sporo czasu na to poświęciłaś. Ja używam Viziru - to jedyny proszek, na który moja córa nie ma uczulenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze to już sama nie wiem co lepsze. Stosowałam już wiele preparatów ale jakiejś specjalnej różnicy nie widzę. No i niestety po żadnym nie urwało mi zadka z wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny test! Bardzo przydatny :) Dobrze wiedzieć, że kapsułki bywają lepsze niż proszek. Co do płynu to zawsze wydawało nam się, że pierze najgorzej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo potrzebny eksperyment. Jestem pełna podziwu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Hehe podkład i lakier są nie do wybarwienia :D największe grzeszki kobiet ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny i przydatny test! ☺ lubię takie posty ☺

    OdpowiedzUsuń
  10. swietnie to opisalas, intuicja jak dotad podsuwala mi kapsulki i proszek, no i chyba miala racje :D

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny post, też uzywamy kapsułek od jakiegoś czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy post, fajne porównanie. Ja używam kapsułek, są wygodne, ale i normalny proszek też

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny test i bardzo przydatne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale odwaliłaś kawał dobrej roboty - brawo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie, że zajęłaś się takim problemem, oczywiście nie często zdarza nam się ubrudzić ubranie w takim stopniu ale dzięki za test.
    Oczywiście płyn to moim zdaniem najtańsza opcja, więc warto jest rzeczywiście z niego korzystać częściej. W tej chwili piorę kapsułkami, które uważam za rewelacyjne, i proste i nie spodziewałem się, że dają taki efekt.
    Oczywiście przy dzieciach zdarzają się różne plamy, więc wyciągnę wnioski z tego artykułu.
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja używam kapsułek, ponieważ nie zostawiają białych śladów na czarnych ubraniach tak jak proszek i ładnie dopierają ubrania. ;)
    Pozdrawiam. :**

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ SERDECZNIE ZA KAŻDY DODANY KOMENTARZ, KTÓRY MOTYWUJE MNIE DO DALSZEGO DZIAŁANIA NA TYM BLOGU!

JEŚLI MASZ OCHOTĘ ZAOBSERWUJ, ODWDZIĘCZĘ SIĘ :):):)