piątek, 2 stycznia 2015

ZLEW- JAK GO WYCZYŚCIĆ?

ZLEW

JAK CZYŚCIMY?


Zlew powinien być regularnie czyszczony, ponieważ ma kontakt z żywnością. Codzienne czyszczenie zapobiega rozwojowi bakterii i zarazków.

Oprócz dostępnych na rynku środków chemicznych możemy użyć domowych sposobów.



ZLEW STALOWY



Po każdym użyciu zlew najlepiej opłukać ciepłą wodą oraz przetrzeć myjką z delikatnym detergentem. Ideałem będzie, jeśli znajdziemy czas by wytrzeć go do sucha- zapobiegnie to powstaniu na powłoce nieestetycznych zacieków i śladów kropli, które są bardzo widoczne na stali nierdzewnej. 

Trudne do usunięcia mogą być plamy z kawy, herbaty, kwaśnych soków owocowych oraz wina, dlatego nie pozostawiajmy w zlewie tego typu cieczy na dłużej.

Do czyszczenia najlepiej użyć skruszoną kredę - należy rozprowadzić ją za pomocą gąbki. Po wyszorowaniu spłukujemy i wycieramy szmatką zwilżoną oliwą. Jeśli pojawiają się na nim tłuste plamy to usuniemy je za pomocą szmatki zwilżonej denaturatem lub coca-colą.

Od czasu do czasu komorę zlewozmywaka możemy wyczyścić roztworem wody i octu (w stosunku 1:1), a następnie nasmarować powierzchnię olejem jadalnym, którego cienka warstwa doskonale konserwuje stal nierdzewną.

Do czyszczenia zlewozmywaka nie używajmy ostrych myjek, drucianych skrobaczek, proszków itp. mogą one porysować i uszkodzić powłokę. 

ZLEW EMALIOWANY


Do czyszczenia świetna będzie soda oczyszczona. Posypujemy nią obficie zlew i szorujemy miękką gąbką lub szmatką. 

Możemy również użyć mieszaniny octu z solą (2 łyżki soli na 1 szklankę octu). 

Sprawdzi się tu również cytryna, która oprócz właściwości czyszczących usunie nam przebarwienia i plamy z rdzy. Kroimy ją na pół i jedną połówką przecieramy zlew, zostawiamy na co najmniej 30 minut i spłukujemy. 

Do mycia nie używamy ostrych zmywaków i proszków bo ścianki łatwo można porysować!

ZLEW GRANITOWY I Z KOMPOZYTÓW



Zlew najlepiej czyścić każdorazowo po użyciu tylko za pomocą gąbki nasączonej płynem do mycia naczyń. Na koniec powinno się go wytrzeć do sucha. 

Silne zabrudzenia, powodowane np. barwnikami, herbatą, kawą lub sokami roślinnymi zaleca się usunąć jak najszybciej. 

Osad kamienia może zostać zazwyczaj usunięty za pomocą środka do usuwania kamienia lub po namoczeniu octem lub roztworem octu z wodą w proporcjach 1:1.


A WY JAKIE MACIE SWOJE SPRAWDZONE SPOSOBY NA CZYSTY ZLEW?

23 komentarze:

  1. Staram się po każdym myciu pozostawić zlew czysty, czyszczę go mleczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto go "starać się" czyścić codziennie :)

      Usuń
  2. Ja czyszczę zlew cifem... :)powiem Ci że brakowało mi Twoich postów z cennymi radami...fajnie że wróciłaś :))ucałuj od cioci Reni synusia :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesteś Kochana :) dziękuję..ok ucałuję :)

      Usuń
  3. ja tez staram sie czysic zlew po kazdym myciu. Uzywam tradycyjnych mleczek i gabki. Swietny post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze wiedzieć! :) U mnie od kiedy jest zmywarka zlew jest rzadziej używany ale nie zmienia to faktu, że nadal potrzebny i jednak z niego korzystamy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O ja mam zlew stalowy :) Ale przeważnie mam tylko problem z tłuszczem jak przez przypadek wyleje :P A tak to raczej żadnych problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja po prostu staram się go wycierać za każdym razem, kiedy z niego korzystam. Nie mam żadnych sposobów cudownych na czyszczenie zlewu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Staramy się nasz zlew stalowy wycierać do sucha, ale i tak zacieki i kamień się zbiera, więc do akcji wkracza cif lub do większych zabrudzeń preparat do mycia piekarników :P

    OdpowiedzUsuń
  8. JA się przyznam, że nie dbam specjalnei o to bo mój zlew zawsze pełny ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne rady, zazwyczaj po prostu czyściłam zlew mleczkiem. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe sposoby, na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pokazałam mamie i chyba zacznie regularnie czytać Twojego bloga. Bardzo przydatny post heh. ;)
    Pozdrawiam. :**

    OdpowiedzUsuń
  12. Staram się czyścić codziennie gąbką z płynem. :) Ale większość naczyń pakujemy do zmywarki, co bardzo ułatwia sprawę. Post bardzo przydatny.

    OdpowiedzUsuń
  13. prawdę mówiąc nie lubię czyścić zlewu, no ale cóż jak trzeba, używam mleczka Cif, gąbki, staram się wycierać do sucha, fajne rady!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobre i przydatne rady Agatko, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały blog :)
    zapraszamy do nas http://doublestylee.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ SERDECZNIE ZA KAŻDY DODANY KOMENTARZ, KTÓRY MOTYWUJE MNIE DO DALSZEGO DZIAŁANIA NA TYM BLOGU!

JEŚLI MASZ OCHOTĘ ZAOBSERWUJ, ODWDZIĘCZĘ SIĘ :):):)