czwartek, 9 kwietnia 2015

CZEGO NIE NALEŻY PRZECHOWYWAĆ W LODÓWCE?

PRZECHOWYWANIE ŻYWNOŚCI
 
CZYLI CZEGO NIE WKŁADAMY DO LODÓWKI?
 

Istnieją produkty spożywcze, których nie ma potrzeby przechowywać w lodówce, a wręcz nie powinny się w niej znajdować, ponieważ stracą nie tylko swój smak ale nie będą zdatne do użytku i szybciej się popsują...
 
 
CEBULA I CZOSNEK
 
Szybciej się zepsują, a cebula dodatkowo stanie się bardziej "gumowata"
 
 
ZIEMNIAKI
 
Niskie temperatury niszczą skrobia,
dlatego lepiej przechowywać je np. w piwnicy lub w szafce w skrzynce.
 
 
 WŁOSZCZYZNA
 
Szybciej się zepsuje. Po zakupie najlepiej od razu ją użyć.
 
 
 POMIDORY i OGÓRKI
Szybciej stracą swój smak i aromat oraz szybciej się popsują.

 
OWOCE CYTRUSOWE I EGZOTYCZNE

Szybko stracą swój smak i zapach oraz szybciej będą się psuć.
Dotyczy to także bananów, mango i ananasów.
 
 
MIÓD

Miód ulega krystalizacji i ze stanu ciekłego przechodzi w stan stały.
Powinien być przechowywany z dala od światła, najlepiej w ciemnej szafce.
 
 
KONSERWY
 
 
Powinny być przechowywane w szafce pod warunkiem, że nie są otwarte.
 
 
OCET
 
Przechowuj go w szafce z dala od światła.
 
 
ZIOŁA
 
Lepiej wstawmy je np. do wazonu z odrobiną wody.
 
 
PIECZYWO

Pieczywo wstawione do lodówki szybciej czerstwieje, a jeśli będzie zawinięte szczelnie w woreczku to spleśnieje. Najlepszym rozwiązaniem aby zachować świeżość pieczywa to zamrożenie :) Ja tak właśnie robię, aby chlebek był ciągle świeży :)
 
 
OLEJE I OLIWY
 
Przechowuj je w szafce z dala od światła. Wyjątkiem jest olej lniany, który musi być przechowywany w niskich temperaturach.
 
 
JAJKA

Można je przechowywać przynajmniej 2 tygodnie poza lodówką.
 
 
Ja kieruję się prostą zasadą :) Kupując produkty w sklepie patrzę gdzie są umieszczone i tak samo kładę je w domu.
 

15 komentarzy:

  1. O to nie wiedziałam, że jajka poza lodówką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego w sklepie też nie są na chłodni :) można je przez 2 tygodnie do niej nie wkładać...ale u mnie to często w tydzień je wykorzystuję :)

      Usuń
  2. No to nowych rzeczy się dowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że czymś zaskoczyłam :D

      Usuń
  3. Do większości się stosujemy ale włoszczyznę trzymamy w lodówce bo raczej wydaje nam się, że dłużej jest świeża :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja trzymałam niby w szufladzie na warzywa w lodówce, ale doprowadzało to do odkładania się wody na warzywach i szybciej się psuły...

      Usuń
  4. Nawet nie wiedzialam, że tylu rzeczy nie trzyma się w lodówce. Ja ogórki i pomidory zawsze wkładam do lodówki. Tak samo jajka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak robiłam :) teraz już tak nie robię, dzięki temu i pomidory i ogórki mają zachowany swój smak :) wcześniej były w smaku jak "woda"

      Usuń
  5. Nie wiedziałam, że jajek nie powinno trzymać się w lodówce. Jestem zaskoczona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dlatego, też w marketach jajka stoją na półkach nie w chłodni :)

      Usuń
  6. ja ogórki to zawsze w lodówce. bo jak trzymam na zewnątrz, to szybciej stają się miękkie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o proszę...a u mnie odwrotnie :) i do tego jak są w lodówce to tracą swój smak i robią się takie "wodniste"... :)

      Usuń
  7. O pomidorach i ogórkach to nie wiedziałam, że nie wolno. ;)
    Pozdrawiam. :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki temu będą smaczniejsze :) kupione pomidory które są jeszcze mało dojrzałe warto położyć na parapecie to ładnie dojrzeją :)

      Usuń
  8. łoo, o wielu rzeczach nie wiedziałam. Bylam pewna, że jajka trzeba trzymać w lodówce, podobnie jak konserwy czy też włoszczyznę :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ SERDECZNIE ZA KAŻDY DODANY KOMENTARZ, KTÓRY MOTYWUJE MNIE DO DALSZEGO DZIAŁANIA NA TYM BLOGU!

JEŚLI MASZ OCHOTĘ ZAOBSERWUJ, ODWDZIĘCZĘ SIĘ :):):)